Wednesday, June 13, 2007

Francophones just skip this one

This is partly a practical matter and partly an exercise. Knowing that I'm going to be spending some time in Francophone countries (France, Monaco, Switzerland, and Luxembourg) I'm going out of my way to rap on the sluggish ketchup bottle that is my knowledge of the French language. The below is a letter to Sister Dominique, the head Sister of the Dominican dormitory that I stayed at last time I was in France, asking if PST and I might be able to stay there. If this works it's gonna be a coup. Practically speaking it's a GREAT location, right in the 6th arrondissment, near the Luxembourg Gardens and the Latin Quarter. More on the experiential side, I would be delighted to be able to return to the same place and develop some continuity in a foreign country. Though part of the goal of this trip is to see and experience a great deal, the subtler and more important part for me is to get out of the tourist rut and *experience* Europe rather than just seeing it.

Anyway, the letter. I post this for the same reason that a cat brings you a decapitated mouse. Because I'm proud of it (dirty and disheveled though it may be) and because I like you. Bon appetit!

Cher Soeur Domininique,

(Je suis sur que vous etes toujours en charge; je ne peux pas imagine la centre sans vous!)

Je vous souhaite un bon matin! Je suis ravi d'avoir vous trouver encocore, grace a l'internet et mon memoire faible. Il y a presque trois annees que je suis passe une julliet chez vous en assistant des courses a l'Institut Catholique. J'etais avec une groupe de etudiants des Etats Unis avec Tom Blair et Shelley Vincent et j'ai aime bien la centre et la compagne des soeurs. Merci, encore pour une accueil chaleurex a France et une introduction magnifique a Paris!

Je suis heureux de vous dire que j'ai l'opportunite de retourne en Paris cet ete. Mon frere vien de obtenir son licence universitaire et nous allons faire un sejour en Europe pour fete son succes. (C'est genial, n'est pas? Si vous avez un frere, et vous deux avez acheve vos etudes, qu'est-ce que vous devrez absolumment faire? Oui, voyager en Europe!)

Je voudrais savoir s'il est possible de retourne entre vous (avec mon frere, cette fois) pour deux ou trois soirs au fin de juillet. Je crois que nous allons arriver en Paris vers le 30eme.

Je vous remercie de l'attention que vous avez accordée à ma demande. Dans l'espoir de recevoir bientôt une réponse de votre part, je vous prie d'agréer Ma Soeur, mes meilleures salutations.

Chaleureusement,
PNT

No comments: